Bron: Portrent

Transactieconversies verbeteren: streef naar een laadtijd van 0-2 seconden
Nul tot 2 seconden klinkt verbazingwekkend snel. Maar wanneer websitegebruikers gewend zijn aan een snelle laadtijd op internet, worden langzamere sites bestraft wanneer bezoekers het sitebezoek verlaten ten gunste van een snellere website om een ​​transactie te doen.

De hoogste conversiepercentages voor e-commerce vinden plaats tussen 0 en 2 seconden, met een gemiddelde van 8,11% conversiepercentage voor e-commerce in minder dan 1 seconde, tot een conversiepercentage van 2,20% voor e-commerce bij een laadtijd van 5 seconden. Daarna liggen de conversieratio's ruim onder de 2%.

Tussen de 0 en 5 seconden daalt de conversieratio voor e-commerce met gemiddeld 1,2% voor elke seconde die nodig is om je website te laden. Maar we zien een consistente correlatie tussen sneller ladende pagina's en meer e-commerceconversies.

Screenshot van transactieconversieratio's van bestudeerde sites

Simpele wiskunde om dit punt verder te demonstreren:

Als 100 mensen jouw website bezoeken voor een product van €50, kan dit het verschil in jouw potentiële inkomsten illustreren:

Een laadtijd van <1 seconde bij een conversieratio van 8,11% resulteert in €405,50
Een laadtijd van 1 seconde bij een conversiepercentage van 6,32% resulteert in €316,00
Een laadtijd van 2 seconden bij een conversieratio van 4,64% resulteert in €232,00
Een laadtijd van 3 seconden bij een conversieratio van 2,93% resulteert in €146,50
In een tijdsbestek van ~ 4 seconden zijn de potentiële verkopen met iets meer dan €250 gedaald. Vermenigvuldig dat met meer bezoekers van de website en mogelijk duurdere producten en diensten, en dat resulteert in aanzienlijke dalingen in potentiële inkomsten.

Sommige pagina's zijn belangrijker dan andere
Niks nieuws, maar sneller afrekenen, inloggen en homepages (landingspagina's) zijn het belangrijkst. Daarna heeft de laadsnelheid voor productcategoriepagina's de meeste invloed op de verkoop. Al deze pagina's hebben veel te maken met de "koop intentie" van de consument. Maak ze snel!
envelopephone linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram