Is je website traag? Dit kost het je aan Ads spend!

Sitespeed wordt door bijna iedere webshop ondernemer onderschat. Weet jij hoe belangrijk een snelle website is? Wij zijn natuurlijk groot voorstander van snelle websites, anders hadden we SnabbWeb niet opgericht! Maar... Wat moeten we jou laten zien zodat jij weet dat je ook keiharde knaken laat liggen? Om een en ander inzichtelijk te maken hebben we met behulp van diverse data een aantal berekeningen opgesteld. Zo kun je bijvoorbeeld je sitespeed hier controleren, daarnaast vind je op die pagina ook een berekening hoeveel geld jouw trage website je onnodig kost. De berekening op die pagina is echter alleen gebasseerd op het aantal klanten dat je genereert via je website. Voordat de klanten op je website kopen hebben ze je ergens gevonden. In principe kunnen we de bezoekers stromen onderverdelen in 4 categorieen; direct verkeer, organisch verkeer, doorverwezen verkeer en betaald verkeer. Zoals de term al zegt betaal je (direct) voor de laatste categorie. Uiteraard doe je dit met liefde want elke euro die je aan advertenties uitgeeft levert, als het goed is, meer dan 1 euro op! 

Bezoekersstromen naar trage website

Al deze bezoekersstromen hebben een bepaalde waarde. In principe moet je met elke bezoeker zuinig omgaan. Toch is er één bezoekersstroom waar je extra zuinig mee om moet gaan en dat zijn de "betaalde bezoekers". De reden hiervoor is tweeledig; 

1. omdat je voor elke bezoeker een bepaald bedrag betaald en, 
2. een advertentie straalt minder autoriteit uit dan een doorverwijzing of organisch resultaat. 

"Elke betaalde bezoeker kost je dus gewoon geld" - SnabbWeb

Hoe vaak heb jij in het verleden op een advertentie geklikt, naar een wit scherm(pje) gekeken en daarna op "vorige" geklikt?
Vaak! Misschien bewust, misschien onbewust maar onderzoek toont aan dat een langzaam ladende website killing is voor de doorstroom van je website. Ik hoef je dus ook niet uit te leggen dat als je een langzame website hebt, je bounce rate en uitstap percentage stijgt terwijl je convertie ratio daalt.

Waar had jij inmiddels kunnen staan met je bedrijf als je wel een snelle website had?

De kans dat iemand afhaakt door een langzaam ladende website is bij direct verkeer het kleinst. Het probleem bij direct verkeer is dat het minste aantal bezoekers op je website afkomstig is van "direct verkeer". Je moet je dus focussen op organisch- en betaald verkeer en langzaam bouw je uiteraard ook het aantal doorverwijzingen naar je website op. 

Advertentie kosten bij een langzame website

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen kost een langzame website je meer dan je lief is. Maar hoeveel snoept deze "sluipmoordenaar" van je winst af? We hebben een eenvoudige berekening opgesteld waarmee jij je eigen urgentie kunt bepalen. De berekening is gebaseerd op basis van -best practice- van diverse speed test bedrijven, waaronder Google, GTmetrix en Portrent. 
Direct hulp nodig? Chat met ons, bel ons op +31 85 13 06 402 of mail ons 
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram